pixar of the week...

Πέθανε ο Βασιλιάς της Ποπ...









Αφιερωμένη στο Michel Jackson η σημερινή μέρα και κάθε μέρα που θα περνάει και θα ακούμε ακόμα τα τραγούδια του.. Ο βασιλιάς της pop, σε ηλικία 50 ετών, πέθανε από ανακοπή καρδιάς πριν από λίγη ώρα..










Άρχισε τη σταδιοδρομία του ως τραγουδιστής της Motown με το συγκρότημα Jackson 5 (αποτελούμενο από τα αδέλφια Jackson), στα τέλη της δεκαετίας του '60 και στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Ενώ ήταν ακόμη μέλος των Jackson 5, το 1971 ξεκίνησε τις πρώτες σόλο ηχογραφήσεις του στην ίδια εταιρία το 1971. Το 1975 το συγκρότημα αποχώρησε από τη Motown και εντάχθηκε στο δυναμικό της Epic αλλάζοντας το όνομα σε Jacksons. Ο Τζάκσον άρχισε ουσιαστικά τη σόλο σταδιοδρομία του το 1979 με τον δίσκο Off the Wall (τυπικά αποχώρησε από τους Jacksons το 1987). Από τότε, είναι ένας από τους πιο επιτυχημένους εμπορικά καλλιτέχνες στην ιστορία της μαύρης μουσικής και ένας από τους πιο επιτυχημένους σόλο καλλιτέχνες συνολικά στην ιστορία της μουσικής.

Ο δίσκος Thriller του 1982 κατέκτησε τον τίτλο του πρώτου σε πωλήσεις δίσκου στην ιστορία, και παραμένει έως σήμερα το άλμπουμ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών, έχοντας πουλήσει 104 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως σύμφωνα με το Guinness World Records. Έμεινε στην κορυφή του Billboard album chart για 37 εβδομάδες, κέρδισε 7 βραβεία Grammy και 7 τραγούδια του ανέβηκαν στο top-10. Εκτός από τα άλμπουμ του, ο Τζάκσον κατέχει επίσης 13 νούμερο ένα τραγούδια στον πίνακα με τα 100 δημοφιλέστερα τραγούδια του περιοδικού Billboard, συμπεριλαμβανόμενων των «Don't Stop 'Til You Get Enough», «Rock With You», «Billie Jean», και «Beat It» καθώς και επιπλέον τέσσερα τραγούδια με τους Jackson 5. Οι ιδιαίτερες χορευτικές του κινήσεις, τα βίντεο κλιπ, και η ποπ εμφάνισή του έχουν εμπνεύσει και έχουν επηρεάσει πολλούς σημερινούς τραγουδιστές, όπως οι Usher, Beyoncé Knowles, Omarion και Justin Timberlake μεταξύ άλλων. Είναι ευρέως γνωστός ως «Βασιλιάς της Ποπ».






Κείμενο και Εικόνες: Michael Jackson fans

Κάτι νόστιμο για σήμερα...

Όταν ήμουν μικρούλα ο παππούς μου το αποκαλούσε "κόκκινο" για να μην καταλαβαίνω για τι πράγμα μιλούσαν οι "μεγάλοι" και θέλω να φάω και εγώ.. Ο λόγος για το... ΚΑΡΠΟΥΖΙ..

Έκανα ένα διάλειμμα από το διάβασμα και είπα να φάω το πρώτο μου καρπούζι για φέτος (η αλήθεια είναι ότι δεν μπόρεσα να το φάω ολόκληρο για ευνόητους λόγους..)





Το καλοκαίρι έχει έρθει και ακόμα παλεύουμε με τύπους μαθηματικών και τεράστια βιβλία..






Στο θέμα μας..
Τα καρπούζια κατάγονται από την Αφρική και καλλιεργούνται εδώ και 5000 χρόνια και υπάρχουν σε ιστορικές αναφορές από το 2500 π.Χ. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι το κατανάλωναν ως φρούτο αλλά παράλληλα το μετέφεραν μαζί τους σαν μία επιπρόσθετη αποθήκη νερού..


Έχουν σχήμα στρογγυλό ή οβάλ ή και τετράγωνο τα τελευταία χρόνια... Στην Ιαπωνία πλέον μπορούμε να αγοράσουμε τετράγωνα. Οι ιάπωνες αγρότες καλλιέργησαν τα καρπούζια μέσα σε τετράγωνες γυάλινες θήκες, έτσι όταν αυτά μεγάλωσαν πήραν αυτό το σχήμα. Τα παραπάνω καρπούζια είναι πιο εύκολο να σηκώθουν και φυσικά να αποθηκευτούν και να μεταφερθούν, άσε που πιάνουν και λιγότερο χώρο στο ψυγείο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα είναι και πιο φθηνά, το κάθε καρπούζι πωλείται στην Ιαπωνία για 10.000 γιέν (περίπου 62 ευρώ), τρείς φορές πάνω από ένα κανόνικό! Εδώ τα τετράγωνα καρπούζια..

Πριν ένα χρόνο διάβαζα το παρακάτω άρθρο στη LIFO και το θυμήθηκα καθώς έγραφα..

Σαν βόμβα έσκασε στη χώρα μας η είδηση πως τα καρπούζια μπορούν να επιφέρουν παρόμοια αποτελέσματα με το διάσημο χάπι Viagra. Πολλοί Έλληνες έσπευσαν στα μανάβικα και αγόραζαν τα καρπούζια με τις ντουζίνες, με αποτέλεσμα στην αγορά να μην έχει μείνει καρπούζι ούτε για δείγμα.

Βέβαια, είχαμε και ατυχήματα αφού κάποιοι άκουσαν πως το καρπούζι έχει παρόμοια αποτελέσματα με το Viagra και νόμισαν πως πρέπει να το καταπιούν σαν χάπι - δηλαδή ολόκληρο. Δεκάδες άνδρες διακομίστηκαν σε κρίσιμη κατάσταση στα νοσοκομεία της χώρας για να τους αφαιρεθεί το καρπούζι με καισαρική.

Σύμφωνα με Αμερικανούς ερευνητές από το Τέξας, το καρπούζι περιέχει μια ουσία που εμμέσως προκαλεί αγγειοδιαστολή, αλλά δεν πρέπει να τους παίρνουμε και πολύ στα σοβαρά, αφού τα φρούτα στο Τέξας -από τα πολλά φυτοφάρμακα και τη ραδιενέργεια- έχουν αρχίσει να μιλάνε και να περπατάνε.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως μια μεγάλη μερίδα καρπουζιού μπορεί να τονώσει την κυκλοφορία του αίματος όπως το Viagra, οπότε τώρα οι άντρες που παρουσιάζουν στυτική δυσλειτουργία μπορούν να έχουν ξανά ερωτική ζωή.

Βέβαια, για να έχει το καρπούζι αποτελέσματα παραπλήσια με αυτά του Βιάγκρα -για να σε κάνει καυλοπυρέσσοντα δηλαδή- πρέπει να φας καμιά δεκαριά κιλά.

Το πρόβλημα είναι πως το καρπούζι είναι διουρητικό, οπότε, αν φας πολύ καρπούζι, θα πηγαίνεις συνέχεια για κατούρημα και αυτό δεν είναι ούτε πρακτικό ούτε ρομαντικό - ειδικά αν συμβαίνει κατά τη διάρκεια της ερωτικής πράξης.

Φανταστείτε να είστε πάνω στην κορύφωση, η παρτενέρ σας να είναι ένα βήμα από τον πολυπόθητο οργασμό και ξαφνικά εσείς να της πείτε «Μισό λεπτό, αγάπη μου, να πάω στην τουαλέτα γιατί κοντεύει να σπάσει η φούσκα μου»!

Για καλύτερες επιδόσεις στο σεξ, οι ερευνητές προτείνουν το καρπούζι να τρώγεται με τις φλούδες, οπότε κοιτάξτε να το πλύνετε καλά πριν το φάτε, γιατί εκτός από κατούρημα μπορεί να σας πιάσει και τσιρλιό.

Το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με τις φλούδες είναι πως οι άντρες που παρουσιάζουν στυτική δυσλειτουργία είναι συνήθως ηλικιωμένοι, και, αν φάνε το καρπούζι με τις φλούδες, υπάρχει ο κίνδυνος να τους σπάσουν όσα δόντια τους έχουν απομείνει ή ακόμα και οι μασέλες. Δεν αποκλείεται δηλαδή -τρώγοντας καρπούζι- να διορθώσετε το «εργαλείο», αλλά να ντρέπεστε να πάτε στο κρεβάτι επειδή έχετε μείνει φαφούτης.

Παράλληλα, είναι αμαρτία να τρώμε τις φλούδες των καρπουζιών γιατί είναι ο καλύτερος μεζές για τα κουνέλια, οπότε, αν τις τρώμε εμείς, τα καημένα τα κουνελάκια θα λιμάξουν της πείνας.

Πάντως, τώρα εξηγείται -και επιστημονικά- γιατί τα κουνέλια κουτουπώνονται όλη την ώρα και γεννοβολάνε συνέχεια: είναι επειδή τρώνε τις φλούδες από τα καρπούζια.

Οι αποκαλύψεις για τις ευεργετικές επιπτώσεις του καρπουζιού στη σεξουαλική ζωή των ανδρών έχουν προκαλέσει αναστάτωση στους φαρμακοποιούς που βλέπουν να χάνουν ένα μεγάλο μέρος από τα κέρδη που τους απέφερε το Viagra.

Οι φαρμακοποιοί ζητούν από το κράτος ειδική άδεια ώστε -εκτός από ασπιρίνες και πάνες για την ακράτεια- να πουλάνε και καρπούζια, αλλά αυτό έχει προκαλέσει την έξαλλη αντίδραση των καρπουζοπαραγωγών που απειλούν πως, αν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε κι αυτοί με τη σειρά τους θα αρχίσουν να πουλάνε σερβιέτες.

Αν οι φαρμακοποιοί πραγματοποιήσουν τελικά την απειλή τους και στήσουν πάγκους στις λαϊκές αγορές, δεν αποκλείεται να ξεσπάσει πόλεμος με τους καρπουζοπαραγωγούς.

Από μια άποψη, είναι δίκαιο το ότι ένα φρούτο μπορεί να υποκαταστήσει ένα χάπι: τόσα χρόνια ξέραμε πως υπάρχουν διάφορα χάπια που περιέχουν τις βιταμίνες που υπάρχουν στα φρούτα - τώρα συμβαίνει το αντίθετο.

Επίσης, το καρπούζι είναι φυσικό προϊόν και δεν περιέχει χημικές ουσίες όπως το Viagra, οπότε θα ήταν πολύ καλό αν στο μέλλον αποδειχτεί πως και άλλα φρούτα μπορούν να υποκαταστήσουν διάφορα χάπια ή φάρμακα.

Δεν αποκλείεται σύντομα να πληροφορηθούμε πως για να μας πέσει ο πυρετός θα είναι αρκετό να τρώμε τριάντα κιλά ανανά, ενώ ίσως έρθει κάποτε και η μέρα που οι γυναίκες δεν θα χρειάζεται να κάνουν επισκληρίδιο αναισθησία για να αντιμετωπίσουν τους πόνους της γέννας αλλά θα αρκεί να φάνε μισό τόνο πεπόνι.

Το καλό είναι πως οι Έλληνες επί χρόνια συνηθίζουν να βάζουν τα φάρμακα στη φρουτιέρα, οπότε δεν θα χρειαστεί να αλλάξουν τις συνήθειές τους - απλώς, θα βάζουν στη φρουτιέρα τα φρούτα και θα δικαιολογήσει επιτέλους και η έρμη η φρουτιέρα το όνομά της.

Το μεγάλο πρόβλημα με το καρπούζι είναι πως το μέγεθός του δεν είναι τόσο διακριτικό όσο αυτό του Viagra, οπότε -αν κυκλοφορείτε με ένα καρπούζι παραμάσχαλα- είναι πολύ πιθανό να καταλάβουν όλοι πως είστε ανίκανος.

Ειρήσθω εν παρόδω, δεν καταλαβαίνω γιατί ο σοφός λαός λέει πως «δυο καρπούζια στην ίδια μασχάλη δεν χωράνε»∙ ούτε το ένα καρπούζι δεν χωράει στη μασχάλη - το έχω προσπαθήσει πολλές φορές και δεν γίνεται με τίποτα.

Αν χωρούσε το καρπούζι στη μασχάλη, δεν θα υπήρχε πρόβλημα: όσοι παρουσιάζουν στυτική δυσλειτουργία θα έκρυβαν το καρπούζι στη μασχάλη τους και θα φλέρταραν με την άνεσή τους, χωρίς να παίρνουν χαμπάρι οι γυναίκες ότι θέλουν να τις κουτουπώσουν.

Αν πλησιάσεις μια γυναίκα σε κάποιο μπαρ με ένα καρπούζι στο χέρι, μάλλον θα καταλάβει αμέσως ποιες είναι οι προθέσεις σου, και -στην περίπτωση που δεν είναι ιέρεια του έρωτα- δεν αποκλείεται να παρεξηγηθεί και να σου φέρει το καρπούζι στο κεφάλι.

Θα πρέπει οι καρπουζοπαραγωγοί να βρουν τρόπους για να κάνουν ελκυστικότερα τα καρπούζια στους ανίκανους. Θα μπορούσαν να βγάλουν ποικιλίες καρπουζιών που να είναι σαν φουντούκια ή τουλάχιστον σαν αγγούρια - αν το καρπούζι βγει σε μέγεθος αγγουριού, μπορεί μάλιστα να αποδειχτεί και χρήσιμο στην απευκταία περίπτωση που δεν θα σου κάνει κούκου με τίποτα.

Οι ευεργετικές επιδράσεις του καρπουζιού στη σεξουαλική ζωή των ανδρών το έχουν αναβαθμίσει στα μάτια των Ελλήνων και η τιμή του έχει εκτιναχτεί στα ύψη.

Οι καρπουζοπαραγωγοί έχουν προσλάβει ειδικούς φρουρούς για να φυλάνε τα μποστάνια με τα καρπούζια κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μένουν αφύλαχτες οι χασισοφυτείες.

Παράλληλα, στα εστιατόρια το καρπούζι έχει πάψει να είναι το φρούτο που σου προσφερόταν δωρεάν στο τέλος του γεύματος – τώρα σου χρεώνουν το καρπούζι και σου προσφέρουν δωρεάν τα φιλέτα.

LIFO - 10/07/08

Πηγές: LIFO , SAKOPETRA , MEDLOOK

Τραγουδάκι....

pixar of the week...

Απολαύστε το...



Συνεχίζεται...

Συναυλία Για Την "ΕΛΠΙΔΑ"


Εδώ και 9 χρόνια το Κεντρο Τέχνης Σύνθεση του Ζαφείρη Φωτιάδη διοργανώνει στις αρχές του καλοκαιριού μια συναυλία.. Στόχος της είναι τα έσοδα να μπουν στο ταμείο του συλλόγου φίλων παιδιών με καρκίνο "Ελπίδα".. Φέτος η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την πρώτη Ιουλίου στις 21:00 στο αμφιθέατρο Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής..(όπως κάθε χρόνο άλλωστε)

Η συναυλία δεν είναι απλά ένα αποτέλεσμα.. Για να πραγμαατοποιηθεί τα παιδιά κάθε χρόνο δουλεύουν σκληρά θυσιάζοντας πάντα χρόνο από άλλες δραστηριότητες που έχουν.. Επείδη έτυχε να βρίσκομαι και εγώ κάπου ανάμεσά τους οφείλω να ομολογήσω ότι τα χρόνια που πέρασαν και συμμετείχα είναι για μενα ξεχωριστα. Οι πρόβες μπορεί να ήταν πολλές και τις περισσότερες φορές πολύωρες αλλά δεν ήταν αυτό που θυμάσαι στο τέλος.. Ίσα ίσα τώρα μου λέιπουν οι ατελείωτες στιγμές που περνούσα στο ωδείο. Η συναναστροφή με τα υπόλοιπα παιδιά και με τον δάσκαλό μας το Ζαφείρη είναι ξεχωριστή.. Δίνεται η δυνατότητα στο κάθε παιδί να δοκιμάσει τις δυνατότητές του όχι μόνο στο όργανο του παίζει αλλά γενικότερα στη μουσική.. Για παράδειγμα οι κιθαρίστες έχουν την ευκαιρια να παίξουν ακουστική, ηλεκτρική, κλασική κιθάρα ή μπάσο.. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα παιδί γιατί μπορεί να το βοηθήσει στην μετέπειτα επιλογή του εφόσον είναι ακόμα μικρό για να έχει κατασταλάξει.. Τα τελευταία χρόνια τη συναυλία πλαισιώνει και η ομάδα χορού της σχολής.. Η προετοιμασία της παράστασης όμως δεν σταματάει εκεί. Όλα τα παιδιά βοήθούν στην προπώληση εισητηρίων αλλά και στη γνωστοποίηση της διοργάνωσης..

Η μέρα της συναυλίας είναι πάντα ξεχωριστή και νομίζω τα συναισθήματα δεν περιγράφονται με λόγια..

Φυσικά όμως, όπως παντού άλλωστε, υπάρχει και μία μαύρη τρύπα στην ιστορία.. Και τι άλλο θα μπορούσε να είναι αυτό από τον Δήμο Νέων Μουδανίων.. Ο εκάστοτε δήμος πάντα μας κάνει τη ζωή δύσκολη.. Είτε με την ημερομία (που πάντα κάτι γίνεται και είναι τόσο δύσκολο να μας βάλει και εμάς κάπου ανάμεσα στο φεστιβάλ της θάλασσας) είτε με την προβολή τους(το μόνο που τους ενδιαφέρει ειναι να ακουστεί το όνομα τους, να μιλήσουν πριν τη συναυλία ή να ακουστεί αυτο το καταραμένο "Υπό την αιγίδα του Δήμου Νέων Μουδανιών") Γενικά τώρα που το σκέφτομαι μόνο προβλήματα μας δημιουργούν.. Δεν νομίζω ότι δεν είναι αυτονόητο στον καθένα ότι η παραχώρηση του θεάτρου για ένα τέτοιο σκοπό είναι δεδομένη..





Η ημιτελής μουσική των ερήμων...

























Οι φωτογραφίες είναι από τη σελίδα των Sancho 003 στο MySpace..


Eνα νέο συγκρότημα, οι Sancho 003, εκπλήσσουν ευχάριστα με το παρθενικό τους άλμπουμ και τις συναυλίες τους..


Του Γιαννη Κολοβου

Αν οι Sancho 003 ζούσαν στην Αμερική, ή έστω σε κάποια ευρωπαϊκή πόλη με ανθηρή πολιτιστική βιομηχανία, θα ήταν μεγάλο όνομα στη σύνθεση μουσικής για ταινίες. Το ντουέτο των Φώτη Σιώτα (βιολί, βιόλα, συνθεσάιζερ) και Κώστα Παντέλη (κιθάρες) κατοικεί στην Αθήνα και δημιουργεί ένα δύσκολα περιγράψιμο είδος οργανικής μουσικής, το οποίο άλλοι θα χαρακτήριζαν αβάντ-γκαρντ, άλλοι σύγχρονη τζαζ, μερικοί ποστ-ροκ και κάποιοι τελευταίοι cinematic. Δεν βρίσκεται όμως εκεί η ουσία.

Το πρώτο που θα πρέπει να συγκρατήσετε από τους Sancho 003 είναι το θαυμάσιο δισκογραφικό τους ντεμπούτο, το άλμπουμ We Buy Gold, που κυκλοφόρησε από την ανεξάρτητη εταιρεία Quetempo και, κατόπιν, τις περγαμηνές των δύο μουσικών: Ο Φ. Σιώτας αποτελεί, παράλληλα, μόνιμο μέλος του συγκροτήματος του Θανάση Παπακωσταντίνου και των Επιβατών του Γιάννη Αγγελάκα, ενώ ο Κ. Παντέλης υπήρξε ιδρυτικό μέλος του πανκ συγκροτήματος Πίσσα και Πούπουλα, έπαιξε κιθάρα στα Ξύλινα Σπαθιά και σήμερα συμμετέχει στην μπάντα του Ζορζ Πιλαλί και στους Επιβάτες του Αγγελάκα.

Συνθέσεις ready-made

Φυσικά, η μουσική των Sancho 003 είναι διαφορετική, μελωδική και αυτοσχεδιαστική, με έντονη αίσθηση του ημιτελούς. Πρόκειται για μια σύγχρονη άποψη περί τζαζ; «Σίγουρα δεν παίζουμε τζαζ ούτε καν φρι-τζαζ», λέει ο Φώτης Σιώτας.

«Ξεκινήσαμε προσπαθώντας να εφεύρουμε ένα ηχόχρωμα, μια παλέτα, κι αυτή τη διαδικασία την αφήσαμε ανέγγιχτη, αφήσαμε τα πράγματα να συμβούν και να παραμείνουν όπως γεννήθηκαν». Πέρα όμως από τη λογική της ημιτελούς σύνθεσης, στο «We Buy Gold» μπορεί κανείς αντιληφθεί ταξίμια πίσω από ένα υπόβαθρο που θυμίζει «ντέζερτ-ροκ», το σύγχρονο στυλ που επηρεάστηκε από τους ήχους της αμερικανομεξικανικής μεθορίου, πινελιές αναγεννησιακών μελωδιών, πανκ θορύβους.

«Οι βασικές μας επιρροές είναι δυτικές. Παρά ταύτα, ξεκίνησα από την παραδοσιακή μουσική – είμαι, ας πούμε, experimental… λαϊκός!», λέει ο κ. Σιώτας. «Θα μπορούσατε να πείτε πως παίζουμε ντέζερτ-ροκ, μόνο που δεν έχει να κάνει μόνο με τις αμερικανικές ερήμους, αλλά και με την έρημο της Αραβίας!»

Εικόνες αντί στίχων

Στις εμφανίσεις των Sancho 003, η ομάδα βίντεο-αρτ Erasers προβάλλει ταινιάκια που κατασκευάζει επί τόπου, δημιουργώντας ένα κλίμα οπτικοακουστικού ready-made. Παράλληλα, τον προηγούμενο χειμώνα, το συγκρότημα συνόδευσε, εκτελώντας ζωντανά τη μουσική του, τις παραστάσεις του χοροδράματος «Ιδιόρρυθμον».

Δημιουργούν άραγε μουσική που ψάχνει το «κατ’ εικόνα»; «Παρότι δεν είχαμε αυτό κατά νου, τελικά οι εικόνες λειτουργούν σαν στίχοι», λέει ο κ. Παντέλης και ο Φ. Σιώτας επισημαίνει: «Επειδή δεν επιμένουμε και τόσο στη δημιουργία συγκεκριμένων δομών, ο ήχος μπορεί να συνδυαστεί με άλλες δράσεις χωρίς να επιβάλλεται το ένα μέρος στο άλλο. Η μουσική συνεργάζεται αβίαστα με την εικόνα και τη ζωντανή κίνηση».

Ρωτώ για την εμφανή απουσία ρυθμού στη μουσική τους. «Εργαζόμαστε σε καθεστώς απόλυτης ελευθερίας. Η ανυπαρξία ρυθμού προέκυψε από το γεγονός πως το βιολί είναι από τη φύση του μελωδικό όργανο. Oμως, σιγά-σιγά, η μελωδία μεταλλάσσεται σε εσωτερικό ρυθμό».

Η μοναξιά της μεγαλούπολης

Η καταγωγή και των δύο μουσικών είναι από τη Θεσσαλονίκη, τους ρωτώ λοιπόν για την περίφημη «σκηνή» της συμπρωτεύουσας, όπου δυο - τρεις παρέες μουσικών δημιουργούν ό,τι καλύτερο συμβαίνει σήμερα στο ελληνικό ροκ. «Αρχίσαμε να παίζουμε μαζί όταν φύγαμε από τη Θεσσαλονίκη και βρεθήκαμε ξένοι σε άλλη πόλη», αφηγείται ο κ. Παντέλης. «Βγαίνοντας για… καφέ, βρεθήκαμε να κάνουμε την πρώτη πρόβα».

Ρωτάω τον Φ. Σιώτα για τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, αλλά και την ανάγνωση που κάνουν οι σύγχρονοι μουσικοί στον ελληνικό παραδοσιακό ήχο. «Εξαιτίας τη χούντας ο κόσμος είχε μισήσει τα δημοτικά. Ούτε ο Σαββόπουλος και τα Μπουρμπούλια μπόρεσαν να τα απενοχοποιήσουν πλήρως, αφού η εικόνα του τσολιά και της ΥΕΝΕΔ συνέβαλε στο να χαθεί η ουσία του Πετρολούκα, του Κόρου και του Καψάλη».

Μόνο πρόσφατα, ίσως και εξαιτίας της θαυμάσιας δουλειάς που γίνεται στα μουσικά λύκεια και γυμνάσια, μπορέσαμε να επανανακαλύψουμε τη μαγεία που κρύβεται εκεί και σίγουρα ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου της «Αγρύπνιας» και του «Βραχνού Προφήτη» συνέβαλε σε αυτή τη δόκιμη ανάγνωση.

Πώς όμως οι ρίζες του κ. Σιώτα συνδυάζονται με το πανκ υπόβαθρο του κ. Παντέλη; Ρωτώ τον δεύτερο αν είδε το σύνθημα «Ξυπνάτε, πεθαίνω», τον τίτλο δηλαδή του γνωστότερου τραγουδιού των Πίσσα και Πούπουλα, ο οποίος αναγράφηκε με σπρέϊ σε περίοπτη θέση κάπου στην Πατησίων, κατά τη διάρκεια των γεγονότων του περασμένου Δεκεμβρίου. «Πιθανότατα αυτό σημαίνει πως την ίδια οργή που αισθανόμασταν εμείς στα τέλη της δεκαετίας του ’80 νιώθουν και τα σημερινά παιδιά, άρα δεν πρόκειται για φαινόμενο συγκυριακό. Aκουσα βέβαια πως το σύνθημα το έγραψε κάποιος γνωστός για να μας κάνει πλάκα!»

Ποιος, όμως, κάνει πλάκα σε ποιον: ο πληροφοριοδότης στον κιθαρίστα των Sancho, ο γνωστός-άγνωστος τοιχογράφος και στους δύο ή ο κ. Παντέλης σε όλους εμάς; Αυτό το ιδιότυπο χιούμορ είναι το τρίτο βασικό στοιχείο που πρέπει να συγκρατήσετε από τους Sancho 003 γιατί χαρακτηρίζει τη δημιουργία τους, πολύ περισσότερο από το στυλ και τον ήχο τους – ο οποίος απ’ ότι κατάλαβα στην επόμενή τους δουλειά δεν θα παραμείνει ως έχειν… Ως τότε όμως, οι ίδιοι διατείνονται πως «αγοράζουν χρυσό»!

CD που απαιτεί καλή διάθεση

Το καλαίσθητο εσώφυλλο του «We Buy Gold» κοσμεί η φωτογραφία ενός παρακμιακού αμερικανικού ενεχυροδανειστηρίου. «Αγοράζουμε χρυσό», λένε οι ταμπέλες σε όλα τα ανάλογα μέρη του κόσμου, η φτηνιάρικη εκδοχή της αγοραπωλησίας του ευγενούς μετάλλου. Και στο εξώφυλλο μπορεί κανείς να δει τη φωτογραφία μιας αντλίας βενζίνης από ένα πρατήριο στην Αίγυπτο.

Aλλη μια χαμερπής αποτύπωση ενός επίσης πανάκριβου αγαθού. Ειρωνικά οι Sancho αναρωτιούνται: «ποιο είναι το πιο πολύτιμο πράγμα σ’ αυτό τον κόσμο»; Το ερώτημα δεν είναι καθόλου ρητορικό! Θα μπορούσε όμως ο ακροατής να αποκρυπτογραφήσει την ιδιότυπη μουσική τους και τα ειρωνικά τους τεχνάσματα; Σε ποιους απευθύνονται;

«Με μεγάλη θρασύτητα ξεκινήσαμε να παίζουμε παντού, από τη Λιθιά, ένα χωριό της Καστοριάς, ώς το Κολλέγιο Αθηνών. Δεν προσπαθούμε να διεκδικήσουμε έναν μουσικό χώρο, δεν έχουμε στυλ, δεν είμαστε καν συγκρότημα: είμαστε λίγο παρέα, λίγο μουσική, μια προσπάθεια να συνεννοηθούμε, εφόσον υπάρχει καλή διάθεση».

Πράγματι, η ακρόαση των Sancho 003 απαιτεί καλή διάθεση κι όχι, σε αντίθεση με τη μουσική των υπολοίπων «πειραματικών καλλιτεχνών», γερά νεύρα!

Hμερομηνία : 31/5/09

Copyright: http://www.kathimerini.gr



Και επειδή ξεχωρίσαμε τον Φώτη Σιώτα στη χθεσινή συναυλία του Θανάση Παπακωνσταντίνου όχι μόνο για τα χέρια του πάνω στο βιολί αλλά και για την ερμηνεία του στο τραγούδι "Τρια Ρουμπαγιάτ" παραθέτω και αυτό το video (το οποίο βέβαια όπως θα δείτε δεν είναι από τη χθεσινή συναυλία αλλά...... δεν πειράζει!!)

Θανάσης Παπακωσταντίνου-Δευτέρα 15 Ιουνίου στο Θέατρο Πέτρας...

Αύριο Δευτέρα 15 Ιουνίου είναι η συναυλία του Θανάση Παπακωνσταντίνου στο θέτρο Πέτρας στη Πετρούπολη..Μαζί του, οι για χρόνια, συνεργάτες του, από την εποχή των Λαϊκεδέλικα: Αλέξης Αποστολάκης (τύμπανα), Δημήτρης Μυστακίδης (κιθάρα, λαούτο), Δημήτρης Μπασλάμ (μπάσο), Φώτης Σιώτας (βιολί, βιόλα, πλήκτρα), Ανδρέας Πολυζογόπουλος (τρομπέτα, φλικόρνο), Florian Micuta (πλήκτρα) και Τάσος Μισυρλής (τσέλο).
Πέρσυ τον είχαμε δει μαζί με το Διονύση Σαββόπουλο παρουριάζοντας το δίσκο τους με τίτλο "Σαμάνος" που σημαίνει "μάγος-ιερέας πολλών λαών της Ασίας που έχει την ικανότητα να επικοινωνεί με τον κόσμο των πνευμάτων" .. Είχα ακούσει από κάποιον ότι μετά από αυτή τη συνεργασία θα διέκοπτε τις εμφανίσεις του μέχρι να ζωγραφίσει το επόμενο έργο του.. Μετά τη χειμερινή του απουσία είχα αρχίσει να ανησυχώ ότι θα κανουμε καιρό να τον δούμε αλλά ευτυχώς τώρα που κοιτάω το εισιτήριο νιώθω μια χαρα και ανυπομωνώ για αύριο..Θα μπορούσα να γράφω ώρες για τον Θανάση αλλά θα προτιμαω να τα γράφω με τον καιρό για να έχω και άλλες τέτοιες στιγμές ευχαρίστησης..

Κείμενο για την υπεράσπιση των αντιεξουσιαστών

Toυ Θανάση Παπακωνσταντίνου (Από την Αυγή της Κυριακής 14/12/2008)

Κάθε κοινωνικός σχηματισμός που έχει ή θέλει την εξουσία εκτρέφει και εκπαιδεύει μαντρόσκυλα. Το κράτος έχει την αστυνομία και το παρακράτος. Στα κόμματα έχουμε τα ονομαζόμενα «κομματόσκυλα». Επιλέγονται επιθετικές ράτσες και βέβαια εκπαιδεύονται για να αναπτύξουν στο έπακρο αυτή τη ροπή. Αντίθετα οι διάφορες αντιεξουσιαστικές ομάδες δεν έχουν ανάγκη για κάτι τέτοιο γιατί δεν έχουν σκοπό να καταλάβουν την εξουσία ούτε μάντρες να φυλάξουν. Έτσι γίνονται πιο ευάλωτοι σε προβοκάτσιες μα καλύτερα ελεύθεροι και ευάλωτοι παρά σκλάβοι και ασφαλείς. Πολλοί κρύβουν τα πρόσωπά τους είτε για «τεχνικούς» λόγους (προστασία από δακρυγόνα και άλλα παρανοϊκά σκευάσματα καταστολής) είτε και για να μην τους αναγνωρίσουν από τη στιγμή που κάνουν παράνομες ενέργειες. Όποιος φοράει κουκούλα δεν σημαίνει πως είναι δειλός. Είναι δειλός -ας πούμε- ο κομαντάντε Μάρκος;

Κατανοώ τη βία των αδύνατων που προσπαθούν να υπερασπίσουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, έχει ηθικά ερείσματα. Φοβάμαι όμως πως όποιος μολυνθεί από τον ιό της βίας, ακόμα και όταν ο στόχος του είναι ουμανιστικός, θα αποτύχει στο τέλος. Το μέσον κι ο σκοπός αγιάζουν το αποτέλεσμα. Αντί για τη βία προτιμώ την ανέλιξη της πνευματικότητας και την ανθρωπιά ως μέσο για μια καλύτερη ζωή. Παρ' όλα αυτά όμως θεωρώ τους αντιεξουσιαστές σαν το πιο ανιδιοτελές και θαρραλέο τμήμα των κοινωνικών αγωνιστών είτε στα δικά μας πρόσφατα γεγονότα, είτε στο απώτερο παρελθόν είτε στο μέλλον, τοπικά ή παγκόσμια... Σαν επίλογο, συμπληρώνοντας ίσως τα παραπάνω με κάτι από το διακόνεμα μου, παραθέτω τις δύο τελευταίες στροφές από το ακυκλοφόρητο τραγούδι μου «Ο Σαν Μικέλε Είχε Έναν Κόκορα»:
Πείτε μου. Μη βρέθηκε η σκάφη που, παλιά, λουζόμουνα με ήλιο και με χιόνι ή τα μαλλιά που φύλαξε απ' την πρώτη μου κουρά η μάνα που ακόμα ρούχα απλώνει;
Το πτυελοδοχείο του Μπακούνιν το χυτό, σύντροφοι, μήπως βρέθηκε και κείνο, να φτύσω μέσα με θυμό που οι νέες εποχές με κάνουνε να μοιάζω μ' αρλεκίνο.



Athens Fringe Festival...







Με σύνθημα «Η Αθήνα μας ανήκει» το 1ο Athens Fringe Festival, το Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών για καταξιωμένους και πρωτοεμφανιζόμενους, Έλληνες και ξένους, επαγγελματίες και ερασιτέχνες καλλιτέχνες, διοργανώνεται από τις 15 έως και τις 21 Ιουνίου στην Τεχνόπολη και σε όλη την Αθήνα.
Οι χώροι που θα διοργανωθούν οι εκδηλώσεις είναι: «Τεχνόπολις» Δήμου Αθηναίων, Art House, Art Tower, AthenStyle, K44, Obi Uptown, Spring People, Θέατρο Δώρας Στράτου, Εργαστήρι Μαιρηβή, Θύρα Τέχνης, Θέατρο Δίπυλον, Κτήριο Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Θησείο (Γήπεδα 5Χ5 & πεζόδρομοι), Θέατρο Altera Pars και στα πάρκα της Αθήνας.
Οι εκδηλώσεις ξεκινούν από τις 17.00 και ολοκληρώνονται μετά τα μεσάνυχτα.

Εισιτήρια: ημερήσιο 10 € & επταήμερο (για όλους τους χώρους) 50€

Προπώληση:
Στην ιστοσελίδα www.ticketquest.gr &
Στα καταστήματα «Ελευθερουδάκης» & «ACS»

Πληροφορίες: 210-3390447 & www.fringefestival.gr

Για τους απόφοιτους του 2009...

Το δανείστηκα από το Istologin και σας το παρουσιάζω...



Εξεταστική περίοδος για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε όλη την Ελλάδα, και βλέποντας άτομα του κύκλου μου να ταλαιπωρούνται και να γκρινιάζουν για τον δικό τους Γολγοθά αναπολώ... τις εποχές που ήμουν και εγώ χαμένος πάνω από βιβλία και σημειώσεις, αναζητώντας το δρόμο για το 5. Και τι δε θα έδινα να ζούμε ξανά κάποιες από τις φοιτητικές αναμνήσεις μου, και ας ήταν από εξεταστική.

Αυτά μια μικρή παρένθεση, στο θέμα μας. 16/7 στα ΤΕΙ Πάτρας το τμήμα Επιχειρηματικού Σχεδιασμού και Πληροφοριακών Συστημάτων έχει την ορκωμοσία στην οποία θα παρευρεθούν αρκετοί από τους φίλους των φοιτητικών μου χρόνων. Δυστυχώς το φόρτο εργασίας δε θα μου επιτρέψει να είμαι εκεί, επειδή έχω περάσει όμως αυτή τη διαδικασία και ξέρω πόσο στη "ξεπέτα" θα περαστεί από κάποιους - αναφέρομε γενικά στο επίπεδο της εκδήλωσης, αλλά και ειδικά στην ομιλία του προϊσταμένου που θα την χαρακτήριζα απλά αδιάφορη - αναδημοσιεύω σε ελεύθερη μετάφραση ένα κείμενο της Mary Schmich το οποίο έγινε γνωστό σε εμένα με τη μορφή τραγουδιού. Τα παρακάτω λόγια αν και ξεκίνησαν από τη στήλη της εφημερίδας Chicago Tribune με τίτλο "Advice, like youth, probably just wasted on the young" πέρασαν από πολλά indox σε μορφή spam και κατέληξαν να μελοποιηθούν από τον Baz Luhrmann σε αυτό που σήμερα χρησιμοποιείτε από πολλά πανεπιστήμια, όπως το University of Zagreb, ως Graduation Theme. Ακολουθεί το κείμενο όπως θα μπορούσε να ακουστεί στους πτυχιούχους πλέον του BPIS.

"Κυρίες και κύριοι, απόφοιτοι της χρονιάς 2009

Άμα έχω μία συμβουλή να σας δώσω για το μέλλον τότε αυτή είναι το αντηλιακό. Τα μακροχρόνια κέρδη από τη χρήση του έχουν αποδειχθεί από επιστήμονες. Το υπόλοιπο των συμβουλών, τις οποίες και θα σας αναλύσω τώρα, δεν έχει περαιτέρω βάση εκτός από τη δικιά μου προσωπική εμπειρία.

Απολαύστε τη δύναμη και την ομορφιά της νιότης σας, γιατί δε θα καταλάβετε τη δύναμη και την ομορφιά της νιότης σας μέχρις ότου αυτή έχει φύγει. Εμπιστευτείτε με σε αυτό όμως, σε 20 χρόνια από τώρα θα κοιτάτε παλιές φωτογραφίες σας και θα αναπολείτε με το πόσες δυνατότητες είχατε και πόσο υπέροχοι πραγματικά ήσασταν.... Δεν είστε τόσο χοντροί όσο νομίζετε.

Μην ανησυχείτε για το μέλλον, ή και αν ακόμα το κάνετε να ξέρετε ότι είναι όσο αποτελεσματικό όσο να προσπαθείς να λύσεις μια εξίσωση άλγεβρας μασώντας τσιχλόφουσκα. Τα πραγματικά προβλήματα στη ζωή είναι πράγματα που δε πέρασαν ποτέ το νου σας. Σαν αυτά που σου έρχονται από εκεί που δε το περιμένεις μία "αργή" Τρίτη στις 4 τα χαράματα.

Κάντε κάθε μέρα κάτι που σας τρομάζει. Τραγουδήστε.

Μην είστε απερίσκεπτοι με τις καρδιές των άλλων, μη δέχεστε από τους άλλους να είναι απερίσκεπτοι με τις δικές σας. Χρησιμοποιείτε οδοντικό νήμα. Μην σπαταλάτε το χρόνο σας με ζήλιες. Κάποιες φορές είσαι μπροστά, κάποιες φορές είσαι πίσω.... Ο αγώνας είναι μακρύς, και στο τέλος, θα καταλάβετε ότι ανταγωνίζεστε μόνο τον εαυτό σας. Κρατείστε τα καλά λόγια που ακούτε, ξεχάστε τις προσβολές, άμα το καταφέρετε αυτό πέστε μου και εμένα πως. Κρατείστε τις παλιές ερωτικές επιστολές, πετάξτε τα παλιά βιβλιάρια τραπέζης. Τεντωθείτε. Μη νιώθετε άσχημα άμα δε ξέρετε τι θέλετε να κάνετε στη ζωή σας... Οι πιο ενδιαφέρον άνθρωποι που ξέρω δεν είχαν ιδέα στα 22 τι ήθελαν να κάνουν στη ζωή τους, κάποιοι από τους πιο ενδιαφέροντες 40ριδες που ξέρω ακόμα δεν έχουν.

Να παίρνεται πολύ ασβέστιο και να προσέχετε τα γόνατα σας. Θα σας λείψουν όταν σας εγκαταλείψουν.

Ίσως παντρευτείτε ίσως όχι, ίσως κάνετε παιδιά ίσως και όχι, μπορεί να πάρετε διαζύγιο στα 40, μπορεί να χορεύεται macarena στη 75 επέτειο γάμου σας. Ότι και να κάνετε, μη συγχαρείτε τον εαυτό σας πάρα πολύ - ούτε όμως και να τον επιπλήττεται. Οι επιλογές σας είναι 50-50, όπως και όλων των υπόλοιπων.

Χαρείτε το σώμα σας, χρησιμοποιείστε το με όποιον τρόπο μπορείτε... μην το φοβάστε ή μη σκέφτεστε τι μπορεί οι άλλοι να λένε για αυτό, είναι το καλύτερο εργαλείο που θα έχετε ποτέ. Χορέψετε. Ακόμα και αν δεν έχετε πουθενά αλλού να το κάνετε παρά μόνο στο σαλόνι σας. Διαβάστε τις οδηγίες, ακόμα και αν δε τις ακολουθείτε. ΜΗΝ διαβάζετε περιοδικά ομορφιάς, θα σας κάνουν μόνο να νιώθετε άσχημα.

Γνωρίστε τους γονείς σας, θα σας λείψουν. Να είστε αγαπημένοι με τα αδέρφια σας, είναι ο καλύτερος σύνδεσμος σας με το παρελθόν και αυτοί που πιθανότατα θα κολλήσετε μαζί στο μέλλον. Πρέπει να καταλάβετε ότι οι φίλοι έρχονται και φεύγουν, αλλά κάποιους πολύτιμους πρέπει να τους κρατάμε. Προσπαθήστε να μικρύνεται τις αποστάσεις στη γεωγραφία και στο τρόπο ζωής επειδή όσο μεγαλώνετε τόσο πιο πολύ θα χρειάζεστε τα άτομα που ξέρατε όταν ήσασταν νέοι. Ζήστε στην Αθήνα μια φορά, αλλά φύγετε πριν σας κάνει σκληρούς. Ζήστε στο Γεράκι Λακωνίας μια φορά, αλλά φύγετε πριν σας κάνει μαλακούς. Ταξιδέψτε.

Δεχθείτε κάποιες αδιαμφισβήτητες αλήθειες, οι τιμές θα ανεβούν, οι πολιτικοί θα γίνουν όλο και πιο διεφθαρμένοι, και εσείς θα γεράσετε. Και θα φαντασιώνεστε ότι όταν ήσασταν νέοι οι τιμές ήταν λογικές, οι πολιτικοί ήταν ευγενείς και τα παιδιά σεβόντουσαν τους μεγαλύτερους. Να σέβεστε τους μεγαλύτερους. Μην περιμένετε οικονομική βοήθεια από κανέναν. Μπορεί να έχετε καταθέσεις, ίσως κάνετε "πλούσιο γάμο". Ποτέ δε ξέρεις όμως πότε θα στερέψει το πηγάδι.

Μη πολύ πειράζετε τα μαλλιά σας, αλλιώς όταν είσαστε 40 θα μοιάζουν σαν 85άρη.

Να είστε προσεκτικοί με τις συμβουλές που παίρνετε, και υπομονετικοί με αυτούς που τις δίνουν. Η συμβουλή είναι ένα είδος νοσταλγίας, να την δίνεις είναι κατά κάποιο τρόπο σα να ψαρεύεις αναμνήσεις από τα άχρηστα, να της ξεσκονίζεις, να βάφεις τα ψεγάδια και να την ανακυκλώνεις για περισσότερο απ ότι πραγματικά αξίζει.

Αλλά εμπιστευτείτε με για το αντηλιακό..."



Προς όλους τους συμφοιτητές - συνάδελφους... φίλους και μη.

Πηγή http://wikipedia.org/

Απαγορευμένη Διαφήμιση του MTV

Μάλλον δεν είναι καθόλου τυχαίο που η διαφήμιση του MTV είχε ζωή περισσότερο όταν φτιαχνόταν παρά όταν προβλήθηκε στις τηλεοράσεις των Αμερικάνων,που θα ήταν ουσιαστικά και ο λόγος ύπαρξής της. Πριν προλάβει καλά καλά η εταιρία να τη βγάλει στο γυαλί παρενέβει η Αμερικανική Κυβέρνηση με "το μαγικό της ραβδάκι" προστατεύοντας από την αποχαύνωση και επαναφέροντας τη τάξη.. Όπως διάβασα και κάπου στη χώρα της "ελευθερίας",τελικά η ελευθερία υπάρχει, αρκεί να μην θίγονται τα κακώς κείμενα, τα οποία χαρακτηρίζονται έτσι γιατί αποκαλύπτουν των ωμή αλήθεια.. Η διαφήμιση πρόλαβε να παιχτεί μόνο μια φορά αλλά ευτυχώς κάποιοι πρόλαβαν και την είδαν..

....

Όσο το antiparos-blog και η antipariafwni είχαν πάει για τρέξιμο.. Εγώ είπα να γίνω λίγο περισσότερο "αδιάκριτη" απ'ότι είμαι και να ψαχουλέψω λίγο τα blogs τους.. Οπότε σας παρουσιάζω με χαρά τα αποτελέσματα της περιέργειάς μου..

Από Antiparos-blog

Mankind is no island:Τέχνη με λιτά μέσα...

3 καλλιτέχνες, ο Jason van Genderen (σκηνοθέτης), ο Shane Emmett (παραγωγός) και ο John Roy (μουσικός) συνέθεσαν ένα εντυπωσιακό φιλμάκι μικρού μήκους με λήψεις από την κάμερα ενός κινητού τηλεφώνου, τις οποίες συνέρραψαν για να δημιουργηθεί κείμενο μέσα από τις εικόνες. Η ταινία κέρδισε το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ Tropfest NY 2008 (ένα από τα σημαντικότερα φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στον κόσμο). Κόστισε μόλις 57 δολλάρια και αναφέρεται στους άστεγους όλου του κοσμου. Όπου Νέα Υόρκη η Αθήνα κι όπου Σύδνευ η Θεσσαλονίκη ....

η σελίδα των δημιουργών: http://treehousecreative.com/

Εκπληκτική η μουσική σύνθεση του john Roy.



Από antipariafwni
Δε'ιτε αυτό το video.Αξίζει!


Δείτε ολόκληρο το βίντεο και θα καταλάβετε.">Κοιτάξτε τη χαρά και τον ενθουσιασμό στα μάτια των παιδιών! Οταν τρώμε, ας σκεφτόμαστε και αυτά."

Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος..


Θέλω να αφιερώσω τη σημερινή μέρα στο ποδήλατο.. Το αγάπησα τις μέρες που πέρασαν και πιστεύω ότι του αξίζει...









ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Το ποδήλατο ως οικονομικό, καθαρό και υγιεινό μέσο μεταφοράς, αποτελεί μία γρήγορη και οικονομική λύση, στα δύο σημαντικότερα προβλήματα των σύγχρονων πόλεων: το κυκλοφοριακό και το πρόβλημα της ρύπανσης, χωρίς να ξεχνάμε ότι ταυτόχρονα, γυμνάζει τον οργανισμό και βοηθά αποτελεσματικά στην καταπολέμηση του άγχους.

Α. Το ποδήλατο
Ένα σύγχρονο ποδήλατο ζυγίζει 10-15 κιλά και προσφέρεται σε διάφορα μεγέθη ανάλογα με το σώμα του αναβάτη. Μπορεί μεταφέρει ένα άτομο (και δεύτερο για μικρές αποστάσεις) καθώς και αντικείμενα βάρους μέχρι 30 κιλά στη σχάρα. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 30-40 χιλιομέτρων την ώρα στην ευθεία και να ανέβει ακόμα και μεγάλες ανηφόρες χωρίς ιδιαίτερο κόπο με τη χρήση ταχυτήτων. Ένα μέσο σύγχρονο ποδήλατο κοστίζει σήμερα από 200 έως 600 €.

Β. Τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου συγκριτικά με άλλα μέσα μεταφοράς
1. Ποδήλατο και αυτοκίνητο
Η αγορά και συντήρηση ενός ποδηλάτου κοστίζει ελάχιστα. Το ποδήλατο κινείται με την ενέργεια που παίρνει ο άνθρωπος από την τροφή του. Δεν καταναλώνει λοιπόν καύσιμα και επιπλέον δεν έχει έξοδα λειτουργίας όπως παρκάρισμα, φόρους κλπ.
Σε πειράματα που έγιναν στην Αθήνα από το σύλλογο "Φίλοι του Ποδήλατου" σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κάτω από καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας, βρέθηκε ότι το ποδήλατο, για αποστάσεις μέχρι 13 χιλιόμετρα είναι γρηγορότερο από το αυτοκίνητο. Ένας ποδηλάτης καταναλώνει 15 θερμίδες ανά χιλιόμετρο και κιλό, ένα ποσοστό που ισοδυναμεί με το 4% της ενέργειας που καταναλώνει για την κίνηση ενός αυτοκινήτου και του οδηγού του.
Το ποδήλατο στην πόλη:
- Ξεκινά αμέσως
- Είναι το πιο ευέλικτο μέσο μεταφοράς (δεν σταματά στο μποτιλιάρισμα)
- Παρκάρει παντού (10 ποδήλατα πιάνουν χώρο ίσο με ένα αυτοκίνητο)
- Μεταφέρεται εύκολα πάνω από σκάλες, πεζοδρόμια και πεζόδρομους

2. Ποδήλατο και μοτοσυκλέτα
Το ποδήλατο είναι πιο ευέλικτο μέσα στην πόλη απ’ ότι τα μηχανάκια και οι μοτοσυκλέτες. Μεταφέρει τα ίδια περίπου φορτία με τις μηχανές ενώ μπορεί να μεταφερθεί πολύ πιο εύκολα πάνω από εμπόδια. Απαιτεί μηδαμινή και απλή συντήρηση (δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ανταλλακτικών) και αντιμετωπίζει μικρότερο κίνδυνο κλοπής απ’ ότι οι μηχανές (αποθηκεύεται εύκολα ακόμα και μέσα σε ένα διαμέρισμα). Σε μερικά από τα παραπάνω πειράματα τα ποδήλατα έκαναν παραπλήσιους ή λιγότερο μεγαλύτερους χρόνους από τις μοτοσυκλέτες.

Γ. Ποδήλατο και υγεία
Το ποδήλατο μαζί με το κολύμπι και το τρέξιμο, θεωρούνται τα πιο αερόβια αθλήματα. Με το ποδήλατο γυμνάζεται κυρίως το καρδιοαναπνευστικό σύστημα, καθώς και οι μυς των ποδιών. Μία μελέτη έδειξε ότι ακόμα και σε συνθήκες κυκλοφορίας σε μεγάλη πόλη (καυσαέρια, μποτιλιάρισμα) η συγκέντρωση μονοξειδίου του άνθρακα στο αίμα των ποδηλατιστών ήταν 10 φορές μικρότερη απ’ ότι σε επιβάτες και οδηγούς αυτοκινήτων. Ο ποδηλάτης εξάλλου, λόγω της ταχύτητάς του, παραμένει πολύ λιγότερο στην κυκλοφορία από τον οδηγό ή επιβάτη Ι.Χ., επιβάτες λεωφορείων, τρόλεϊ, ταξί και τους πεζούς (όλοι αυτοί έχουν μέση ωριαία ταχύτητα στην πόλη 5-10 χιλιόμετρα, ενώ οι ποδηλάτες περί τα 20).

Δ. Ποδήλατο και περιβάλλον
Το ποδήλατο είναι ένα φιλικό για το περιβάλλον μέσο μετακίνησης. Απαιτεί πολύ λίγες πρώτες ύλες για να κατασκευασθεί. Λειτουργεί με ανανεώσιμα καύσιμα (τροφή) και δεν μολύνει το περιβάλλον ηχητικά ή με καυσαέρια. Η χρήση του ποδηλάτου ανακουφίζει με δύο τρόπους την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αφενός ο ποδηλάτης δε χρησιμοποιεί άλλο όχημα και αφετέρου η μετακίνηση με ποδήλατο μπορεί να γίνει σε ένα τμήμα του δικτύου δρόμων της πόλης που οι οδηγοί αυτοκινήτων αποφεύγουν (στενοί δρόμοι με συχνές διασταυρώσεις).

Ε. Ποδήλατο και ψυχαγωγία
Το ποδήλατο προσφέρεται και για ψυχαγωγία. Ετσι μπορούν να πραγματοποιηθούν βραδυνές έξοδοι με ποδήλατο, ημερήσιες εκδρομές σε αποστάσεις 10-100 χλμ., δηλαδή από ½ έως 6 ώρες ποδηλασίας χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Μπορούν επίσης να γίνουν πολυήμερα ταξίδια σε άσφαλτο και χωματόδρομο.
Το μικρό βάρος του ποδηλάτου επιτρέπει πολύ εύκολα και ανέξοδα τον συνδυασμό του με άλλα μέσα μεταφοράς όπως το τραίνο, το πλοίο και το αεροπλάνο. Το ποδήλατο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα δύο φύλα και όλες τις ηλικίες.

Το πιο πάνω κείμενο συντάχτηκε από το σύλλογο Φίλοι Του Ποδήλατου (Αθήνα).
PODILATREIS



Manu Chao...


Παίζει με χαρακτηριστική φρεσκάδα μια μουσική που δύσκολα κατηγοριοποιείται και κινείται μεταξύ έθνικ, γαλλικής μπαλάντας, ρέγκε και …παιδικών τραγουδιών ενώ έχει έντονα πολιτικοποιημένο στίχο.
Γεννημένος στη Γαλλία αλλά Βάσκος στην καταγωγή, o Μάνου Τσάο τραγουδά στα γαλλικά, τα Ισπανικά, τα Αραβικά και τα Αγγλικά, πολλές φορές μέσα στο ίδιο κομμάτι.
Είχε την ευκαιρία να βιώσει ο ίδιος τη ζωή του μετανάστη (Clandestino), καθώς ενώ γεννήθηκε στην Ισπανία, η οικογένειά του αναγκάστηκε να μετακομίσει στο Παρίσι εξαιτίας της δικτατορίας του Φράνκο, καθώς ο πατέρας του, ο Ραμόν, εκτός από συγγραφέας - δημοσιογράφος, ήταν και αριστερός, ενώ είχε καταδικαστεί σε θάνατο από τον δικτάτορα.
Λίγο μετά τη γέννηση του, η οικογένεια μετακόμισε στα προάστια του Παρισιού όπου ο Μάνου μεγάλωσε και εμπνεύστηκε από διάφορους αριστερούς καλλιτέχνες και διανοούμενους, φίλους του πατέρα του.
Στο Παρίσι, το πρώτο του συγκρότημα ήταν οι Le Hot Pants, με γνήσιους πανκ προσανατολισμούς και απήχηση μόνο στην underground σκηνή της πόλης. Το 1987, ο Μανουέλ Τσάο, μαζί με τον ξαδερφό του Σαντιάγο Κασιαριέγο και τον αδερφό του Αντόνιο Τσάο συγκρότησαν τους θρυλικούς Mano Negra, τη μπάντα που τους οδήγησε στην επιτυχία.
Η μουσική των Negra είναι βαθύτατα επηρεασμένη από το βρετανικό πανκ κίνημα, και κυρίως τους Clash και Dr Feelgood, σε μια επιδέξια ανάμειξη με ένα κράμα γαλλικής, ισπανικής και μαροκινής κουλτούρας. Ξεκινούν συνεργασία με μια μικρή ανεξάρτητη εταιρία αλλά η τεράστια επιτυχία του πρώτου τους κομματιού, του Mala Vida τους οδηγεί με συνοπτικές διαδικασίες στην υπογραφή συμβολαίου με τον κολοσσό Virgin.
Ο πρώτος τους δίσκος με την πολυεθνική κυκλοφορεί το 1988 με την ονομασία Patchanka, όπως είχαν ονομάσει οι ίδιοι το ιδιότυπο στυλ μουσικής που έπαιζαν. Το 1989 κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος, με την ονομασία Puta's Fever. To 1991 ηχογραφούν το King of the Bongo, ενώ από τουρνέ στην Ιαπωνία προκύπτει το live CD Hell of Pachanka.
Το Casa Babylon είναι και ο τελευταίος δίσκος του συγκροτήματος, ηχογραφήθηκε το 1994 και έχει έντονο latin στοιχείο. To 1995 μετακομίζουν στη Μαδρίτη και το διαλύουν οριστικά. Το νέο project του Manu λέγεται Radio Bemba και ο πρώτος σόλο δίσκος έρχεται το 1998, Cladestino και ο δεύτερος Proxima estazion: Esperanza. Ο Manu είναι πλέον κάτοικος Βαρκελώνης, αν μπορεί κανείς τον πει κάτοικο μιας μόνο πόλης.
Με τους Mano Negra, ο Τσάο περιόδευσε ανά τον κόσμο, όπου εκτός από τις συναυλίες, επικεντρώθηκε στην καταγραφή των κατά τόπους έθνικ στοιχείων, ιδίως στη μουσική.
Μετά από διαμάχη με τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας, ο Μάνου επιστρέφει στη Μαδρίτη, όπου και δημιούργησε τους Radio Bemba Sound System. Στόχος του αυτή τη φορά ήταν να αναπαράγει τους ήχους της μουσικής του δρόμου από διάφορες κουλτούρες.
Το αποτέλεσμα ήταν εντελώς διαφορετικό από τη μουσική των Negra. Η φήμη του Μάνου Τσάο εκτινάχθηκε με τραγούδια όπως το Clandestino και το King of the Bongo και απογειώθηκε κυριολεκτικά με το Me Gustas Tu το 2001. Οι στίχοι των τραγουδιών του είναι βαθύτατα πολιτικοποιημένοι, ενώ επικεντρώνονται σε σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα όπως η μετανάστευση, η οικονομική εξαθλίωση, αλλά και η διεθνής πολιτική σκηνή.
Για κάποιους, ο Τσάο είναι το μέλλον της παγκόσμιας μουσικής. Για άλλους, είναι μια φιγούρα που αγωνίζεται υπέρ της εθνικής ταυτότητας, κατά της παγκοσμιοποίησης και εναντίον των κυβερνήσεων που καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. «Είμαι ένας ακτιβιστής, όπως θα έπρεπε να είναι όλοι. Μόνο μην με αποκαλέσετε ηγέτη, οι ηγέτες διαφθείρονται», λέει ο ίδιος.
«Δεν είμαι αισιόδοξος για τα πράγματα. Αν κοιτάξω προς το μέλλον τα περισσότερα πράγματα που βλέπω είναι απαισιόδοξα. Το μόνο που με βοηθάει είναι να ελπίζω. Αν δεν έχεις ελπίδα, καταπέφτεις στην παραίτηση που είναι το χειρότερο πράγμα ή στον κυνισμό. Δεν θέλω να είμαι ούτε παραιτημένος ούτε όμως και κυνικός. Αυτός είναι ο τρόπος μου, η ελπίδα. Όσο πιο μαύρο βλέπεις το μέλλον τόσο περισσότερο πρέπει να ελπίζεις», σημειώνει σε συνέντευξή του.
Το 2004, ο Μάνου Τσάο επέστρεψε στις γαλλικές του ρίζες, με το Siberie m’etait contee ενώ στα τέλη του 2007, κυκλοφόρησε το La Radiolina. Επίσης έχει βοηθήσει στην ανάδειξη έθνικ καλλιτεχνών όπως οι Amadou & Mariam, αξιοποιώντας τις εμπειρίες του από τις περιοδείες στη Νότια Αμερική.
Του Γιώργου Φλώκα



Copyright @ Marioneta-blog | Floral Day theme designed by SimplyWP | Bloggerized by GirlyBlogger